Dingen....

29 september 2016 - Serra, Brazilië

Ola tudo bem?

Ja hoor er is er weer een.

Ik heb eindelijk tijd gevonden om te schijven en dat mag ook wel want ik zag dat de laatste ongeveer een maand geleden was.

Er zijn toch daadwerkelijk dingen gebeurd.

Het is niet alleen maar een beetje voor  naar school gaan en slapen.

Het eerste ding dat ik zo kan bedenken is dat we op school een soort van Olympische spelen hadden.  Het was 4 dagen van woensdag tot zaterdag.

De allereerste dag haalde onze klas maar liefst 0 punten. Ondanks dit verlies was bij iedereen wel spirit en er werd veel gejuichd. Brazilianen zijn heeeeeeel erg fanatiek in alles , maar dan ook echt alles.  De tweede dag haalden we dan toch nog punten.  De Vrijdag was ik er niet omdat ik naar de federale politie moest voor ID enzo. Dat was ook wel weer grappig: Ik ging samen met #teamserra  dat bestaat uit Arthur, Vania, Cream en ik, ook gingen  Katlyin ( mijn vrijwilliger )  en DuDu ( de broer van Arthur).  De bus reis duurde al 2 uur om naar de shopping ( winkelcentrum) te komen .  Tijdens het hele gebeuren moesten we veel wachten. Hier worden je vinger afdrukken nog echt met inkt genomen!  Maar goed veel gelachen en gewacht omdat wij gezamlijk de bussen niet kennen in Vilha Velha.

De zaterdag ook niet geweest omdat ik mij verslapen had.........

De week daarna was het druk met leuke dingen....

Op dinsdag naar startrek in het engels geweest met een Deens meisje van Rotrary ( een andere organisatie) , Een Belg die zijn uitwisseling in sao paulo had gedaan en nu in Vitória was . En dan nog 3 van AFS zelf

De Donderdag naar de Garoto Fabriek geweest voor een rondleiding en tevens ook geen school :)  Goh Stef wat is de Garoto fabriek??? Dat is de grootste chocolade fabriek in Zuid-Amerika.  WOW waar staat deze dan? gewoon in Vilha Velha.  Wij ( alle afsers) hebben een rondleiding gekregen over een aantal onderdelen van de fabriek. Dit was echt super intressant natuurlijk en heel erg hongerig makend ( is dat een ding?) Ik heb natuurlijk ook nog chocolade geproefd.... Het is niet zo lekker als belgische of Milka maar het kan er zeker mee door.

De Vrijdag hebben we na onze Portugees klas nog even gezellig gegete.

De zaterdag erna Moest ik een presentatie maken voor op een school. Dus zaterdag ochtend ben ik samen met Vania, Arthur, Cream , Leonnardo, Gabriela en kosei naar deze school geweest.  Na de presentatie die redelijk goed ging voor mijn gevoel zijn we met zijn alle naar shopping victoria geweest en gegeten om vervolgens naar een of ander Afs selectie dag te gaan.  Wij uitwisseling studenten zijn vervolgens lekker naar het strand geweest om te chillen. Ik moet zeggen dat het heerlijk was.

Afgelopen weekend was het dan zover.  Het was toch wel iets waar we allemaal zin in hadden.  Kamp.  Dit kamp was in Rio das Ostras ( google dat maar). Dit kamp was met alle studenten uit ES en RJ .  Dit waren in totaal 27 studenten. We vertrokken op vrijdag  voor een 8 uur lange trip die wel heel gezellig was omdat ( sorry voor de rest)  we toch wel het leukste commitee van Brazilie zijn. Onze president en een vrijwilligster gingen mee. Nou dit zijn wel feestbeesten dus onderweg werd er al gedanst en gelachen.  Het kamp was natuurlijk heel gezellig.  Wij hielden wel van een feestje en er werd door een aantal, waaronder ik,  Daadwerkelijk tot in de nacht gedanst of iets wat er op leek.  Ondanks dat de activiteiten saai waren heb ik toch wel weer gelachen. Ik kan echt niet serieus blijven bij sommige vragen. Een beetje geleerd maar het was wel gezellig.  S'ochtends strand geweest want ons huis lag er tegenover.  Zeker weer nieuwe vrienden gemaakt.

Gisteren  28-09-2016  mijn boeken gekregen voor op school.........  Niet iets waar ik super blij mee ben want het betekent dat mijn luie leven voorbij is en dat ik daadwerkelijk huiswerk enzo kan gaan doen.

Even tussendoor ik ben wel echt veranderd in school leven.  Ik slaap in de klas, ben al een keer te laat geweest en heb nooit huiswerk af.

Moest ik even vertellen.

Gister ook nog verjaardag van het Deense meisje gevierd wat ook wel grappig was.

Nou dit is het voor nu  want ik heb het druk met andere dingen.

Oh en als alles werkt ga ik nog een paar epische maanden tegemoet.

( sorry voor spelling en grammatica maar dit moest even snel)

XOXOXOX  etc    Groetjes  Stef