Wat later dan gepland....

31 december 2016 - Serra, Brazilië

OIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Tudo bem?

( alles goed?)

Jaja het is weer een tijdje geleden.

Alvast een geweldig 2017.  De beste wensen en een gelukkig nieuwjaar !!!

Door allerlei omstandigheden was het mij niet gelukt om een blog te schrijven.

excuses daarvoor!

Ik was van plan om dit heel uitgebreidt te doen maar daar heb ik geen zin in denk ik.

In deze paar maanden ben ik druk geweest. Ik heb veel gedaan en eigenlijk een 'normaal' leven geleidt hier.

Ik heb in deze tussentijd  2 AFS kampen gehad .  Deze waren voor de studenten die volgend jaar gaan maar wij als gringos mochten wel mee.   Deze kampen waren gezellig en relaxend.

Het is nu zomer...  Dat is raar.  Het voelt niet als december. Het voelt als augustus.  Het regende veel aan het begin van de zomer maar dat is nu gestopt en het is nu redelijk constant 30 graden zonder wolken. Hier komt natuurlijk wel bij dat ik goede redenen heb om vaak naar het strand te gaan wat ik dan gelukkig ook doe.  Wat wel raar is met warm weer is  Kerst   of wat er dan ook op mocht lijken. De kerst leek voor mij gewoon een normale zondag.  Het enige andere was dat we bbq met vrienden en familie hadden. De kerst sfeer is hier heel anders dan in Nederland. Niet bebaaldt slecht maar gewoon anders. Ondanks het warme weer was er s'avonds toch nog heel even dat kerst gevoel toen we naar  Domingos Martinis zijn geweest Daar hadden de mensen het hele dorp verlicht met kerst lichtjes.  Dit dorp gelegen in de bergen was gesticht door Duitse immigranten en daardoor ziet dit er uit als een Duits dorpje waar een klein aantal mensen nog Duits spreken.

Ik moest ook nog naar school voordat de vakantie begon. ( ik heb zomervakantie) De laatste schooldag was heel raar .  Wij hadden gewoon les de laatste schooldag/ moment/ zijn. In Nederland is het een ontbijt met z'n allen en daarna zegt de schoolleiding nog wat en binnen 2 uur ben je weer weg. Hier niet. Ik had 4 les uren les  en daarna mocht ik pas weg.  Heel anders dan in Nederland.

Tevens ben in ik in mijn vakantie ook nog naar een ander Berg dorpje geweest genaamt : Santa teresa.   Super mooi en wat minder warm.  Ik heb daar aapjes in het wild gezien wat natuurlijk ook heel gaaf was.

Ik ben ook nog wezen paintballen met familie vrienden en bekenden.

Ik ga over een paar dagen reizen voor 25 dagen.

Noord oost trip met 20 studenten uit Bra    Steden zoals  Rio, Recife, Natal, Salvador en Brasilia.  Dit word echt een epische trip waar ik super veel zin in heb

maar voor nu was dit het. Ik weet het   super kort  maarja volgende word beter.

alvast een gelukkig nieuwjaar en tot volgend jaar.

Groetjes Stef